Sunday 27 September 2015

Cerita Aku part II

Assalammualaikum wbt...
syukur kepada Allah kerana memberi ku peluang untuk terus bernafas....
sudah sekian lama aku tak menulis blog ni... :`(
sori kerana menunggu lamaye...hahaha chill lah sikit ....
ape khabar semua sihat ?

kali ni aku akn kongsi cerita ttg hidup akula... hehehe... tk nk bce sila abaikan kay :)

cerita bermula disini.

" Start umur 13 aku mengenali bnde yg dinamakan cinta, namun pada yang sama aku jahil dalam agama  dan banyak benda yang aku lalui suka dan duka ku'. banyak kali aku gibab  namun ada saja dtg membantu... waktu tu aku cm tk ambil berat ttg agama aku ngaku aku tk thu pape wlaupun aku sekolah agama dari darjah 1-6 huhuhu... teruknya aku... pada wktu tu aku belum lagi start suka bab agama hingga la ade berkenal dgn seorang perempuan di sebuah tempat... bkn disekolah tau hahaha....  aku mula berkenal dengan dia mula-mula biase je... tp lama lama dia ajk aku kluar aku pon ikut la... pastu tiba wktu asar dia suruh aku jd imam di sebuah surau aku tk thu pape pon ttg solat pastu dia ajr aku ttg solat dan bab agama dri situ aku blaja tp memula dpn dia je aku buat sbb dlu... patu satu mase aku trfikir bhawa tk kan dpn dia je ade tuhan dan start dari situ aku berubah sehingga sekarang.... (semua org ade kisah hitam) tp aku tk leh cerita semua kisah hitam aku bhaya.... sori ye

lps aku berubah tk lama dri tu dia xcident dan meninggal aku sedih sgt .... wktu tu rasa nak gibab.... tp lps aku baca surat yg dia tls terus aku bangkit dan menuju kejayaan... banyak benda yang aku blaja... bnyk kenagan aku dan dia tp biarla... aku mencari pengganti tp tk pernah jumpa... dan dlm surat tu "dia suruh aku blaja dlu dah abis blaja bru brcinta tu pon dgn cara halal insya'allah akn jumpa perempuan cm dia" haha... tkper... buat mase skrg aku mencari kwn bukannya awek or hahaha... blom tiba masa kay :)... huhuhuhu....  aku terus blaja dan sehingga aku mencapai impian aku iaitu mendapt ijazah dan terkenal sbg seorang pelumba moto satu hari nnti....tu impian aku... jgn tiru plak ... amik sikit tkper hehe... gurau je hehe... stakat ni saje la entry aku ade masa aku akn tls lagi... aku da penat ni dan ngantok da la satu hari aku kerja pat time kat umah je repair moto member... haha cri duit kate kan .... pape pon guys tlg doa kan aq berjaya ... dan istiqamah dlm melakukan kejayaan dan berjaya duni dan akirat.... last kay kate kate aq "Sibuk mane pon kita ingt Allah ade bersama... sama jgk jauh mane pon kita pergi Allah ade bersama"

sekian....


No comments:

Post a Comment